Monster Hunter: World kelpaa pc-pelaajille

Supersuosittu jo tammikuussa konsoleille julkaistu Monster Hunter: World julkaistiin pc:lle Steamissa muutama päivä sitten 9.8.2018 ja se on maistunut mestarirodulle. Se nousikin heti ensimmäisenä päivänään Steamissa tämän vuoden suurimmaksi julkaisuksi, kaikkien aikojen sijalle seitsemän ja Dark Souls 3:n ohi suurimmaksi japanilaiskehittäjän peliksi. Julkaisupäivänä peliä pelasi samanaikaisesti Steamissä noin 240 000 henkilöä.

Eli siis vieläkö puhutaan, että peli ei myy pc:llä? Itse veikkaisin, että peli olisi menestynyt vielä paremmin Steamissä, jos se olisi julkaistu konsoliversioiden kanssa samanaikaisesti tammikuussa. Sillä moni varmasti osti pelin konsolille yksinkertaisesti, koska pc-versiota ei ollut saatavilla, kuten allekirjoittanut itse. Yksinkertaisesti en suostu peliä enää pc:lle ostamaan, koska yritän päästä tuosta tuhlaavasta tavasta eroon, mutta se suinkaan ole ainoa syy miksi minulta saa pc-versio jäädä tällä kertaa väliin, ainakin toistaiseksi.

Pelissä ei kuitenkaan ole vielä sisältöä samaan tapaan, kuin pelin konsoliversioissa ja myös tekninen toteutus ainakin Digital Foundryn analyysin mukaan ontuu vähän turhankin paljon. Analyysin voi katsoa alta. Pelin pc-julkaisua lykättiin kahdeksan kuukautta parhaan mahdollisen pc-kokemuksen takaamiseksi, mutta kuitenkin peli on huonosti optimoitu ja käytännössä jopa rikki. Se on aikamoinen isku päin kasvoja.  Sinäänsä ei siis PS4-versiossa pysyminen toistaiseksi kauheasti harmita.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *