Mass Effect: Andromeda virallinen taistelutraileri

Heipä hei pitkäastä aikaa, liian pitkästä, mutta elämä tulee välillä tielle, niin ei ehdi päivittelemään. Eli, EA julkaisi 17. päivä kuluvaa kuukautta ensimmäisen osan virallista Mass Effect: Andromeda “Official Combat Series” -trailerisarjaa.

Tämä on noin viiden minuutin katsaus pelin taistelusysteemiin ja vaihtoehtoihin mitä pelaajaa voi käyttää Andromeda galaksia vallatessaan.


MASS EFFECT Andromeda – Combat – Official… by mftgametrailers

Mass Effect: Andromedan taistelusysteemi sisältää uusia ominaisuuksia kuten vihollisten hyökkäysten väistäminen. Pelissä on viisi eri aseluokkaa: pistoolit, haulikot, rynnäkkökiväärit ja tarkkuuskiväärit sekä myös uutena tapana taistella, paremmat lähitaisteluaseet kuten miekat.

Kaikki aseluokat on käytössä kaikille pelaajille, eli pelissä ei ole enää hahmoluokkia joka valitaan alussa. Tämä mahdollistaa monipuolisen kokeilun meleetaistelijasta tarkkuuskiväärieksperttiin. Omasta mielestäni tämä on parempi lähestymistapa, ei tarvitsee enää alussa valita jotain mistä ei voi siinä vaiheessa vielä tietää mitään.

Aseet luokitellaan kolmeen eri teknologialuokkaan. Milky Way -aseet käyttävät fyysisiä ammuksia ja ovat tuttuja aikaisemmista Mass Effect -peleistä, tietenkin uusilla lisämausteilla. Remnant aseet taas puolestaan käyttävät säteitä, nämä ovat erittäin tarkkoja ja ampuvat nopeasti, mutta ylikuumenevat herkästi, eikä käytä fyysisiä ammuksia. Helius aseet taas ovat puolestaan Andromeda galaksissa sijaitsevan Helius parven sivilisaation kehittämiä aseita ja ne perustuu plasmateknologiaan joka tarkoittaa, että ne ovat hitaita, mutta samalla käyttävät lämpöohjattuja ammuksia tai ovat manuaalisesti ladattavia maksimaalisen impaktin aiheuttamista varten. Melee aseet taas puolestaan vaihtelee nopeista ja tarkoista viiltoaseista ja miekoista hitaisiin kovaa lyöviin vasaroihin.

Aseiden lisäksi pelaajat voivat myös kehittää hahmoaan taitojen ja kykyjen merkeissä (skills and abilities). Kuten aseissakin, näissäkään ei ole mitään rajoituksia, vaan pelaaja voi vapaasti valita taitoja ja kykyjä kolmesta eri kategoriasta (Combat, Tech ja Biotics) pelaajan omaan pelityyliä tukemaan. Combat skillit on tarkoitettu pelaajille jotka haluaa tehdä hahmostaan ultimaattisen sotilaan joka erikoistuu aseisiin ja varusteisiin.  Tech skills taas puolestaan sisältää enemmän kokeellisia taitoja ja ominaisuuksia pelaajalle ja koko taisteluryhmää tukemaan. Biotics taas on pimeän energian hallintaa joka sisältää massan ja painovoiman valjastamista taistelukäyttöön erilaisten taitojen ja ominaisuuksien muodossa, tämä on niille jotka haluaa luoda Jedin ja/tai hallita vihollisen liikkeitä.

Allekirjoittaneen silmään Mass Effect: Andromeda näyttää erittäin hyvältä tällä hetkellä. Seuraa Combat-traileria odotellessa. Peli julkaistaan 23. maaliskuuta 2017 pc:lle, PS4:lle ja Xbox Onelle. Peliä pääsee kuitenkin koittamaan jo 16.3.2017 jos olet Origin Access tilaaja pc:llä tai EA Access tilaaja Xbox Onella. PS4-pelaajat ikävä kyllä jäävät tästä hauskuudesta paitsi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *