Mass Effect: Andromedassa voi luoda ja nimeta omia aseita

Biowaren Ian S. Frazier on Twitterissä paljastanut, että Mass Effect: Andromedassa pelaajat pääsevät luomaan omia aseita ja ne voi myös nimetä haluamallaan tavalla. Aikaisemmissa osissa ei ollut moista ominaisuutta.

Samaisessa twiitissä myös paljastuu, että pelissä on mukana lähitaisteluaseet tai pelitermein melee aseet. Mikä onkin oikeastaan mielenkiintoista, näin kädettömän pelaajan kannalta mitä tulee ohjaimella tähtäämiseen näissä tämän tyyppisissä peleissä.

Tarkoitan sitä, että jos päädyn ostamaan pelin konsolille, niin tulen varmasti suosimaan pelityyliä, jossa tarkalla ja nopealla tähtäämisellä ei ole kauheasti merkitystä ja tähän sopisi täysin melee-hahmo enemmän kuin hyvin.

Myös aseiden luonti ja nimeäminen tekee pelistä enemmän oman kokemuksen kaikille. Toivottavasti tämä ominaisuus ei vain tipu sellaiseen tyypilliseen sudenkuoppaan, jossa vain joku tietty yhdistelmä jotain on käytännössä se ainut oikea valinta, sillä siinä tapauksessa se olisi oikeastaan sama jos pelissä olisi vain valmiita aseita jos jokaisella on loppupeleissä vain se yksi ja paras. Toivonkin, että tämä aseiden luonti ja mahdollisesti muokkaus antaa pelaajalle oikeasti valinnanvaraa tehdä seikkailustaan persoonallisemman.

Mass Effect: Andromeda julkaistaan 23.3.2017 pc:lle, PS4:lle ja XOnelle.

Lähde: Twitter

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *